Halfway the module - Reisverslag uit Cradock, Zuid-Afrika van Tessa Jonker - WaarBenJij.nu Halfway the module - Reisverslag uit Cradock, Zuid-Afrika van Tessa Jonker - WaarBenJij.nu

Halfway the module

Door: Tessa Jonker

Blijf op de hoogte en volg Tessa

22 Oktober 2018 | Zuid-Afrika, Cradock

Sorry voor de verlate blog, maar hier is hij dan alsnog!

Dag 87 (Dinsdag 16-10)
Vandaag de ochtend weer begonnen met een les. Daarna in de middag vrij geweest. Het was vandaag een van de koudste dagen die we tot nu toe op de koffielaagte hebben gehad. En net vandaag stond er wat bijzonders op de planning. Een Night drive. Eigenlijk dus gewoon een game drive/safari maar dan in de nacht. Of nouja, nacht, in het donker haha. We vertrokken namelijk om 19 uur al. Maar aangezien het hier om 18 uur al donker is, was dat prima te doen.
Dus met 5 lagen kleding stapte ik in de jeep, en met sjaal om. En deken. Ja ik ben een koukleum dat weet ik haha, maar geloof me, het was echt ontzettend koud. In een open jeep, met zo'n 5 graden en dan ook nog met ontzettend veel wind. Ach wat klaag ik ook eigenlijk, het was super tof om mee te maken hahaha. Niet heel veel dieren gezien, maar toch het nachtleven op een andere manier mogen ervaren. Wat andere dieren gespot dan die je overdag ziet, en ontzettend dichtbij de giraffen en neushoorns kunnen komen.
Ge-wel-dig.
Rond een uur of half 11 kwamen we weer terug en stond er een heerlijke warme chocomelk op ons te wachten, en dat in de zomer ;)


Dag 88 (Woensdag 17-10)
Vandaag mijn cheetah assignment moeten inleveren van de week ervoor, niet veel bijzonders.
Daarnaast kregen we vandaag ook de tenten te zien waar we binnenkort naartoe mogen verhuizen. Dan bedoel ik natuurlijk geen 1 of 2 persoons tentje haha, maar eigenlijk een huisje dat gemaakt is van tent. Alle muren zijn letterlijk gewoon tentdoeken, maar het dak is gemaakt van riet. Een super leuk bungalow achtig iets met kleine veranda, midden in de koffielaagte. Letterlijk tussen alle dieren dus. Het zag er zo ontzettend tof uit dat ik hier echt wel heel erg graag heen wil verhuizen.


Dag 89 (Donderdag 18-10)
Het is nog steeds best wel koud, geen 5 graden meer, maar de 10 graden geven een goed gemiddelde van de afgelopen dagen. Wat dingetjes voor school bijgewerkt en verder eigenlijk vandaag veel in mijn lekkere warme bedje gelegen.
Oja niet te vergeten natuurlijk, om 23.00 met Velda Expeditie Robinson kunnen kijken. Favoriete geniet momentje van de week!


Dag 90 (Vrijdag 19-10)
Vandaag de laatste les gehad van de eerste helft van de module. Ja, dat lees je goed. Er zit alweer bijna een halve module op. De tijd gaat echt ontzettend snel. Volgende week een presentatie en de midmodule toets en dan zijn we alweer over de helft. Op sommige momenten lijkt de tijd wel stil te staan, maar als je dan weer terug denkt dan vliegt de tijd eigenlijk ook zo voorbij!
Ik ben dit weekend thuis gebleven om me te focussen op het tentamen en de presentatie en andere bijbehorende opdrachten. Een deel van onze groep vertrok voor een nachtje naar Port Elizabeth. Samen met Jordi bleef ik achter in de lodge op koffielaagte. En dat vonden we helemaal niet erg, in het weekend mogen we namelijk zelf koken. En als ik iets gemist heb van Nederland, dan is dat het wel. Mijn eigen keuken en het feit dat je zelf kan beslissen wat je eet en hoe je het bereid. HEERLIJK.

Dag 91 (Zaterdag 20-10)
Na een lekker ontbijtje even gefocust op school en daarna wat bijgeslapen. Op de een of andere manier kan ik overal in slaap vallen, behalve in mijn bed. Ik word al een hele poos elke ochtend om 5 uur wakker en daar komt maar geen verandering in. Vervelende is dan dat ik dus ook geen enkele avond voor 01.00 in slaap kan vallen. Dus op een gegeven moment wordt je echt gewoon gaar van dat weinige slaap. Maar toch ben ik elke avond in bed weer klaarwakker, steek ik toch weer gek in elkaar.

Vandaag als lunch, jaaa was lang geleden, tosti gemaakt! Nog nooit zo erg genoten van een tosti geloof ik hahah. Super lekker om weer even iets oud en vertrouwds te eten.

In de avond kwam de rest van de groep ook weer terug en hebben we met zijn allen een klein feestmaaltje bereid. Een heerlijk grote fruitsalade en broodje eigen gemaakte hamburgers met alles erop en er aan. Ging heerlijk naar binnen.


Dag 92 (Zondag 21-10)
Ik had de meiden gevraagd of zij wat bepaalde ingrediënten voor mij mee konden nemen als ze weer terug kwamen uit Port Elizabeth. Namelijk de ingrediënten voor arretjescake. Super makkelijk te maken en ontzettend lekker. Aangezien we vandaag tot 14.00 de keuken voor onszelf hebben, heb ik begin van de ochtend lekker besteed aan het maken van een arretjescake. Dit weekend kan qua eten geloof ik niet meer beter! :)

Voor de rest vandaag geleerd en een brunch voorbereid. Het leren ging nog niet helemaal zoals ik dat wil eigenlijk. Ik merk dat ik nog teveel last heb van hoofdpijn en me niet goed genoeg kan concentreren.

In de avond met zijn allen een film gekeken onder het genot van een stuk taart; James is namelijk jarig geweest. Was erg gezellig en hebben een leuke avond gehad.
Voor mij kwam er nu ook even een extra besefje binnen; ik ben toch echt nog wel heel erg jong. Ik ben de enige 19 jarige hier en de rest is allemaal midden 20. Soms merk je hier het verschil toch nog wel van.


Dag 93 (Maandag 22-10)
Vandaag was het eindelijk weer een beetje warmer. De afgelopen dagen alleen maar in een trui kunnen lopen, en vandaag weer een mooie 26 graden kunnen aantikken. Lekker tussen de colleges door kunnen leren in de zon. En tussendoor nog bezig geweest met ons bird assignment. Dat is toch wel wat lastiger dan verwacht haha. Of nouja, ik heb daar gewoon een beetje te weinig geduld voor denk ik. Dat uren stil zitten in de hoop dat je een vogeltje spot in de boom waar je steeds naar moet kijken is niet helemaal weggelegd voor iemand die nog geen 10 seconden stil kan zijn.... Hahaha
Gelukkig 4 a 5 vogels kunnen spotten en daarna was het wel genoeg voor de komende dagen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Welcome to my life in South-Africa! Met deze blogs neem ik jullie mee met mijn ervaringen en leerprocessen gedurende de periode dat ik hier zit. Enjoy and leave a comment!

Actief sinds 23 Juli 2018
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 5847

Voorgaande reizen:

23 Juli 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

21 Juli 2018 - 12 December 2018

South-Africa

Landen bezocht: