Travelling to South-Africa - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tessa Jonker - WaarBenJij.nu Travelling to South-Africa - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Tessa Jonker - WaarBenJij.nu

Travelling to South-Africa

Door: Tessa Jonker

Blijf op de hoogte en volg Tessa

22 Juli 2018 | Nederland, Amsterdam

Om 12.45 vertrok ik samen met mijn ouders en beste vriendin van huis op weg naar Schiphol. Nog geen minuut onderweg en ik schreeuwde al dat we moesten omdraaien. Lader vergeten. Even later dan toch echt vertrokken. Rond 14.45 kwamen wij al aan op Schiphol, veel sneller dan verwacht aangezien ik pas 15.30 aanwezig moest zijn. Mijn ruimbagage ingeleverd en daarna lekker wat gedronken op het panorama dak. Rond 16.45 naar de douane gegaan en hier ook afscheid genomen van iedereen. Wat viel me dit ontzettend zwaar zeg. Het doei zeggen en succes wensen etc is al vreselijk moeilijk. Maar het werkelijke weglopen in je eentje is echt niet leuk... Bij de handbagage ook alles goed gelukkig en zij wisten me op hun manier toch een beetje op te vrolijken, aangezien ik huilend bij hun aan kwam.

De eerste vlucht van Amsterdam naar Frankfurt vertrok om 18.30 en ging helemaal super. Mooi aan het raam gezeten maar helaas niet zo veel kunnen zien omdat er te veel wolken waren. Even later aangekomen in Frankfurt en moeten haasten om de volgende vlucht te halen. Vanaf hier begon de 11 uur durende vlucht naar Johannesburg.

Ik zat in de middelste rij van 4 stoelen. Met een gelukje bleef de stoel naast me vrij en heb ik lekker ruim kunnen zitten. Om 21.00 vertrokken we en om 22.30 kregen we ons avondeten. Best te doen, wat crackers, een broodje, rijst met kip, couscous, een mars en een raar gebakje dat eigenlijk best wel lekker was. Hierna gingen om 23.00 de raampjes dicht en de lampen uit. Ik heb nog de film 'The Game' gekeken en ben toen gaan slapen. Ging niet al te makkelijk haha, maar uiteindelijk rond half 4 toch in een wat diepere slaap gekomen. Zelfs nog door het ontbijt heen geslapen.. Om half 7 in de ochtend werd ik wakker waarna ik alsnog een lekker ontbijtje kon krijgen; warme omelette met spinazie en 2 worstjes, een croissant met jam, bakje vers fruit, yoghurt en een kopje thee. Prima ontbijtje dus!

Rond 8 uur in de ochtend kwam ik aan in Johannesburg, het was er toen 6 graden en echt ontzettend koud. Hier op het vliegveld begon ook direct het volgende avontuur. Ik kwam binnen en het was er zooo groot dat ik echt geen idee had waar ik heen moest. Eerst snel een wc opgezocht en even mijn gezicht gewassen en tanden gepoetst. Daarna iemand opgezocht die me doorverwees naar een paspoort controle, 45 min in de rij gestaan. Zo vermoeiend en omdat je alleen bent, net wakker bent en niet zoveel te doen hebt, viel ik steeds bijna in slaap. Maar mijn muziek hield me gelukkig wakker. Hierna kwam ik het volgende probleem tegen; waar was mijn koffer gebleven? Hij kwam namelijk niet op de band terug en via verschillende personen en mijn paspoort ben ik er uiteindelijk achter gekomen waar mijn koffer was. Deze moest ik namelijk opnieuw inchecken, best gek aangezien mij op Schiphol verteld werd dat mijn koffer helemaal automatisch mee zou gaan naar Port Elizabeth.
Niet dus.

Helaas was dat niet het enige wat een beetje misging, want na het inchecken van mijn ruim bagage werd ik verkeerd doorgestuurd en eindigde ik buiten het vliegveld, terwijl ik eigenlijk naar de volgende gate moest gaan.. Een man gevraagd (ik dacht dat hij er werkte) en hij bracht me naar de goede gate, eerst helemaal boos op mij omdat ik opnieuw door de douane moest maar dat was uiteindelijk allemaal geen probleem. Bij de gate zelf vroeg de man mij om een kleine fooi, ik had nog geen Zuid-Afrikaans geld dus zei hem dat ik hem niets kon geven. Dit zei ik tijdens het pakken van mijn paspoort en boardingpas, hij zag mijn portemonnee toen en heeft hier 10 euro uitgepakt. Hoe onbeleefd?! Ik was zelf best flabbergasted van de hele gebeurtenis op het vliegveld dus heb hem ook zo laten weglopen zonder ook maar iets te zeggen. Achteraf vraag ik me dus ook of hij wel echt personeel was van dat vliegveld..

In ieder geval, ik stond bij de goede gate dus ik was allang blij dat ik er überhaupt was aangekomen. Daar alles geen probleem met mijn handbagage en 5 min later zat ik bij de goede gate te wachten op mijn laatste vlucht naar Port Elizabeth.

De vlucht naar PE was zooo ontzettend mooi. Onwijs mooi uitzicht gehad en me geen moment verveeld in het vliegtuig. Naast mij zaten 2 bewoners van PE en de dame vroeg mij onwijs veel en was oprecht geïnteresseerd in mij. Totdat ze me vroeg of ik naar de kerk ging en ik nee zei, vanaf toen heeft ze niets meer gezegd hahah. Ze zei de hele tijd al dat ze zou bidden voor me enzo dus vond het al een gek iets. Verdere vlucht heb ik met haar man Wordfeud gespeeld en van het uitzicht genoten.

Op het kleine knusse vliegveld in Port Elizabeth mijn koffer opgehaald, een paar Duitse en Nederlandse meiden ontmoet en samen van 12.00 tot 15.00 gewacht op het busje dat ons naar de campus bracht. De chauffeur van dit busje reed zo hard en keek zo weinig naar zijn stuur dat ik me oprecht zorgen maakte of ik wel heel zou aankomen, niets mis gegaan natuurlijk haha. Maar wij moesten allemaal een beetje wennen aan zijn rijstijl. Om 17.30 arriveerde ik hongerig en vermoeid op de campus en zo eindigde mijn reis naar de campus.

Kusjes Tess en tot snel !

  • 24 Juli 2018 - 07:37

    Yvonne:

    Wat een mooi verslag!! Ik zie het zo voor me hoe jij daar hebt rondgelopen op die vliegvelden. Wat een avontuur. Een hele fijne tijd toegewenst in Zuid-Afrika lieve Tessa.

  • 24 Juli 2018 - 10:00

    Maartje:

    Lieve Tess,
    Wat heb je dit ontzettend mooi en precies in je eigen stijl geschreven. Kijk uit naar de volgende blog en natuurlijk je vlogs. Mis je wel heel erg❤️. Zo kom je er toch maar mooi achter hoeveel iemand in je dagelijks leven voor je betekent

  • 25 Juli 2018 - 17:32

    Opa:

    Geweldig mooi verslag Heel veel plezier en doe voorzichtig aan

  • 25 Juli 2018 - 20:57

    Janny:

    Hoihoi, wat een mooi geschreven reisverslag! En wat een belevenissen alweer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Welcome to my life in South-Africa! Met deze blogs neem ik jullie mee met mijn ervaringen en leerprocessen gedurende de periode dat ik hier zit. Enjoy and leave a comment!

Actief sinds 23 Juli 2018
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 5865

Voorgaande reizen:

23 Juli 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

21 Juli 2018 - 12 December 2018

South-Africa

Landen bezocht: